Lokale gastronomiczne, które nie oferują zamówień na wynos, narażają się na utratę potencjalnych klientów w godzinach szczytu lub w sytuacjach nadzwyczajnych, a co za tym idzie – na zmniejszenie przychodów. Niezależnie od profilu gastronomicznego naszych wyrobów – czy to kuchnia włoska, czy polskie dania obiadowe, czy nawet słodkie desery i wypieki – warto wdrożyć opcję pakowania jedzenia i przygotowania do konsumpcji poza lokalem. Jak skutecznie zwiększyć zamówienia na wynos? Okazuje się, że przepis na sukces jest całkiem prosty, a jego składnikami są trzy mało wymagające kroki.

 

Krok pierwszy – poinformuj o możliwości zamawiania na wynos

 

Nawet jeśli wprowadzisz świetnie zorganizowany system odbioru, a Twoje dania będą smakować wyśmienicie, nikt nie skorzysta z zamówień na wynos, jeśli nie będzie wiedzieć o takiej opcji. Wykorzystaj więc swoje kanały komunikacji z klientem do poinformowania o wdrożeniu zamówień na wynos. Umieść odpowiedni post na social mediach, dodaj wpis lub zakładkę na stronie internetowej oraz – opcjonalnie – wykorzystaj narzędzia Google do pozycjonowania się pośród haseł “jedzenie na wynos [miejscowość]”. Nie poprzestawaj na jednorazowych komunikatach – regularnie i cyklicznie przypominaj klientom o swojej usłudze, przy okazji podejmuj działania promocyjne i marketingowe. Jakie? Chociażby wprowadzenie promocji, takich jak “przy zamówieniu dwóch pizz na wynos trzecia za pół ceny”, albo “do każdego zamówienia powyżej 50 złotych butelka Pepsi 0,85 l gratis”. Dzięki temu ludzie szybko przyswajają nową informację i pozytywnie ją kodują w związku z proponowaną przez Ciebie promocją, a gdy już wypromujesz swoją nową opcję, przejdź do kolejnych kroków.

 

Krok drugi – wysoka jakość pakowania i podawania jedzenia

 

100 sztuk opakowań na pizzę kosztuje około 75 złotych – oznacza to, że trzy sprzedane pizze na wynos zwracają Ci koszt zakupu. Nie oszczędzaj więc na sposobie pakowania: dbaj, by jedzenie w ten sposób było należycie zabezpieczone przed zanieczyszczeniem lub zniszczeniem. Dochowaj wszelkich starań, aby potrawy w pojemniku na wynos prezentowały się równie smacznie i estetycznie, co serwowane na miejscu. Jeżeli ze względu na specyfikę dania lub jego kompozycję niemożliwe jest zachowanie i bezpieczeństwa, i estetyki, lepiej nie proponować go w ofercie na wynos – osoby “jedzące oczami” mogą się zrazić, gdy ujrzą niezgrabną papkę zamiast apetycznego spaghetti carbonara. Pomyśl nad tym, by na opakowaniu było logo Twojej firmy – może to być zarówno karton czy styropian z gotowym nadrukiem, jak również naklejka przylepiona na górze pudełka.

 

Krok trzeci – opcja rezerwacji i współpracy biznesowej 

 

Twoi stali goście zapoznali się z usługą zamówień na dowóz, coraz więcej osób korzysta z tej usługi – pierwsze oznaki sukcesu. Dlaczego jednak na tym miałbyś poprzestać i nie pójść o krok dalej? Zrób sobie spacer w promieniu 250-300 metrów od swojego lokalu i sprawdź, jacy przedsiębiorcy się tam mieszczą. Nie muszą to być gigantyczne korporacje czy wielopoziomowe biurowce – wystarczy zakład fryzjerski z trzema pracownikami, pani Krystyna prowadząca usługi krawieckie od 20 lat czy kancelaria radców prawnych Kowalski&Nowak. Dzięki takiemu rozeznaniu w terenie masz szansę dotrzeć do potencjalnych gości, którzy zainteresują się Twoimi daniami na wynos. Zaproponuj im stałą godzinę odbioru zamówień, które złożą u Ciebie na początku dnia lub z innym wyprzedzeniem czasowym, na przykład zestaw obiadowy dla pani Krystyny na 14:30, dwie duże pizze Capriciosa do zakładu fryzjerskiego na 15:00 i sałatka nicejska dla radcy prawnego na 15:15. Taki preorder pozwoli Ci zawczasu zaplanować pracę dla kucharzy, a goście nie będą musieli czekać na zamówione dania.  

 

Możliwość zabrania ze sobą dania na wynos jest wygodą zarówno dla zamawiającego, jak i dla właściciela restauracji. Goście będą mogli zjeść potrawę gdzie tylko zechcą – w domu, na ogródku czy podczas spaceru bulwarem. Ty, jako właściciel restauracji, zyskasz zadowolonych odbiorców, a jeden stolik w lokalu wciąż będzie wolny i gotowy dla osób, które niekoniecznie chcą korzystać z opcji na wynos. Regularnie promuj swoją usługę i zadbaj o wysoki poziom jej realizacji, a wielu dotychczasowych gości przekona się, że można mieć smaczne jedzenie nie tylko siedząc w Twoim lokalu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.