Uber – aplikacja znana do tej pory z częściowo prywatnego przewozu osób – weszła na rynek dostaw jedzenia od drzwi lokalu do domu klienta. Jak widać, radzi sobie całkiem nieźle: zgodnie ze statystykami strony, już 320 tysięcy restauracji na całym świecie cieszy się współpracą z platformą, a 4 na 5 właścicieli lokalu deklaruje wyraźny wzrost zamówień. Do programu mogą przystąpić zarówno miejsca bez dowozu, jak i z własnym systemem dostaw jedzenia – jak twierdzi aplikacja, “Uber Eats nie musi mieć wyłączności”.

Kto może zostać dodany do Uber Eats?

Aplikacja Uber Eats zastrzega sobie współpracę wyłącznie z tymi restauracjami, które “dopasowane są do profilu lokali partnerskich”. Co to oznacza w praktyce? Ni mniej ni więcej to, że będziecie musieli wypełnić ankietę, którą Zespół Wsparcia Uber Eats rozpatrzy i zaakceptuje (co dzieje się w znakomitej większości) lub odrzuci. Aplikacja podchodzi do każdego lokalu indywidualnie, oceniając np. strukturę urbanistyczną w pobliżu, usytuowanie restauracji na mapie czy proponowane menu. Dostępny jest całkiem szeroki wachlarz pożądanych profili: od lokali serwujących śniadania i lunche przez soul food, aż po lodziarnie, sushi bary, piekarnie, fish&chips czy wykwitne restauracje. 

Na pewno nie znajdą uznania tradycyjne sklepy spożywcze oferujące dania mrożone, posiłki do mikrofali czy inne proszki instant. Podobnie do Uber Eats nie będzie można dodać miejsc oferujących prostą gastronomię w stylu hot-dogów lub popcornu, jak np. stacja benzynowa czy standy karnawałowe. Firmy cateringowe oraz te, które serwują posiłki wyłącznie z kilkugodzinnym wyprzedzeniem, również nie znajdą uznania w oczach Zespołu Wsparcia. Ostrożni powinni być właściciele lokali, które są otwarte sezonowo lub w wybrane dni tygodnia – chociaż Uber Eats pozwala przejść restauracji w stan offline (gdy ilość zamówień na miejscu jest ponadprzeciętna lub gdy wydarzy się sytuacja nadzwyczajna, np. w postaci zepsutego pieca do pizzy), to nieregularne otwarcie Waszego punktu może być podstawą do odmowy współpracy.

Co należy zrobić, by restauracja została dodana do Uber Eats?

Tak jak pisaliśmy w akapicie wyżej – konieczne będzie wypełnienie ankiety badającej adekwatność Waszego lokalu do profilu pożądanego przez Uber Eats. Aby to zrobić, musicie wejść na stronę Uber Eats i wyszukać kafelek “Zarejestruj się” lub “Współpracuj z Uber Eats” w profilu Restaurants. Waszym oczom ukaże się ankieta, w której zostaniecie zapytani o dane osobowe oraz informacje związane z restauracją. Będziecie musieli wpisać Wasze imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, nazwa restauracji, adres restauracji, liczbę lokalizacji oraz rodzaj kuchni. Jeśli nie będziecie wiedzieli, czy Wasza kuchnia jest bardziej tajska czy nowoczesna azjatycka, możecie skierować swoje zapytanie do Zespołu FAQ dostępnego 24 godziny przez 7 dni w tygodniu. 

Po wypełnieniu ankiety wysyłacie ją do Uber Eats – jest to podstawą, by Zespół Wsparcia w ogóle się z Wami skontaktował i przeprowadził dalsze czynności mające na celu przygotowanie do współpracy. Jeśli weryfikacja przejdzie pomyślnie, maksymalnie w ciągu 7 dni przedstawiciel aplikacji zadzwoni do Was, poinformuje o kolejnych krokach oraz poprosi o udostępnienie menu lokalu. Gdy to zrobicie, nastąpi wyliczenie proponowanej prowizji – ceny ustalane są indywidualnie i, co istotne, stawki mogą być negocjowane. Jeśli dojdzie do porozumienia, nastąpi przesłanie Welcome Packu, podpisanie umowy oraz wspólne funkcjonowanie.

Jakie są koszty dodania do Uber Eats?

Wydatki, które poniesiecie w związku z przystąpieniem do Uber Eats można podzielić na dwie części: wkład startowy, który służy do opłacenia Welcome Packu oraz prowizja naliczana na podstawie wartości zamówienia. Opłata za pierwszą część jest w dużej mierze stała, a jedyny wpływ na nią może mieć wielkość miasta, w którym zlokalizowana jest Wasza restauracja. W skład Welcome Packu wchodzi skonfigurowany tablet z aplikacją Uber Eats, oprogramowaniem do zarządzania restauracją (z różnymi przydatnymi możliwościami, jak np. analiza natężenia zamówień czy statystyki z sugestiami kierunku rozwoju) oraz profesjonalną sesją zdjęciową. Druga część wydatków to prowizja wyrażona wartość procentowa od każdego zamówienia, która jest ustalona indywidualnie, a w przypadku deklaracji wyłączności dla Uber Eats może zostać pomniejszona o około 1,5 do 3%. Po szczegółowe koszty należy jednak zgłosić się w formie zapytania, które wysłane zostanie na skrzynkę restauracje.polska@uber.com, bowiem sama platforma Uber Eats stroni od ujawniania konkretnych stawek prowizyjnych. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.