restauracja social media reklama

Korzysta z niego ponad miliard użytkowników, a w samej Polsce jest ich około 8 milionów. Instagram, bo o nim mowa, cieszy się coraz większą popularnością. Jak możesz promować na nim restaurację?

Szybki i tani marketing!

Od czego zacząć?

Musisz wymyślić dobrą nazwę. Jeżeli Twój lokal ma długą nazwę, podaj ją w polu „pełna nazwa”, a w miejsce „nazwa użytkownika” wprowadzać skróconą formę – pamiętaj jednak, że nie mogą one od siebie zbytnio odbiegać. Jeżeli chcesz skutecznie promować restaurację na Instagramie, to jest to absolutna podstawa.

Co z resztą informacji?

Jak w przypadku Facebooka – odpowiednie uzupełnienie profilu jest kluczowe, ponieważ to stąd użytkownicy Instagrama dowiedzą się więcej na temat Twojej restauracji. Wypełnienie wszystkich pół informacyjnych będzie oznaką profesjonalizmu, który na pewno zostanie dostrzeżony.

Warto również połączyć Instagrama z kontem na Facebooku! Dzięki temu na Twoim profilu pojawią się nowe sekcje, takie jak „Zadzwoń”, „wyślij e-mail” czy „jak dojechać”. Takie działanie sprawi, że na koncie restauracji będzie wszystko!

Znajdziesz również jedyne klikalne pole na Twoim profilu – pole do wklejenia linku. Proponujemy dodać tutaj adres strony internetowej, a jeśli jej nie posiadasz, to wystarczy link do karty menu. 🙂

Jakie zdjęcia dodawać?

Zwróć uwagę na ich jakość!

Dzielenie się zdjęciami to podstawy funkcjonowania tego serwisu, dlatego jeżeli chcesz, aby reklama Twojej restauracji na Instagramie była skuteczna, musisz zadbać o jakość zdjęć swoich potraw.

Nie musisz dysponować profesjonalnym sprzętem, wystarczy dobry smartphone! Najpierw zrób zdjęcie aparatem swojego telefonu, a następnie obrób je w aplikacjach zewnętrznych. Nie korzystaj z możliwości robienie zdjęć poprzez Instagram, ponieważ uniemożliwi Ci to dokładniejszą obróbkę.

A co mają przedstawiać?

Jeśli chcesz promować restaurację na Instagramie, to zdjęcia muszą przedstawiać głównie potrawy! Jeżeli użytkownik będzie mógł znaleźć każde z serwowanych przez Ciebie dań, to z pewnością to doceni. Postaraj się to osiągnąć. 🙂

Przykład apetycznie wyglądającej potrawy!

Zdjęcia „od kuchni” także będą mile widziane! Uśmiechnięci kucharze, śmieszne sytuacje czy zdjęcia z imprez będą cieszyć się dużą popularnością, dlatego dobrze, aby także się znalazły! Kiedy instagramowicze zobaczą, że Twoi pracownicy są szczęśliwi, to jeszcze chętniej będą odwiedzali restaurację!

instagram pracownicy
Uśmiechniętych pracowników nie może zabraknąć na Twoim Instagramie!

Wypróbuj także relacje! Świetnie sprawdzą się do dzielenia się z fanami żartami sytuacyjnymi lub wpadkami czy memami.

Wchodź w interakcję ze swoimi fanami!

Zachęcaj ich do dodawania zdjęć w Twojej restauracji! Oznaczenia na zdjęciach innych użytkowników wpłyną nie tylko na popularność ale i na prestiż lokalu!

Dobrze będzie także poinformować gości, że mogą znaleźć Twój lokal w social media, np. umieszczając nazwę użytkownika, pod którą istnieje na Instagramie. Możliwość obserwowania swojej ulubionej restauracji tylko zbliży do Ciebie klientów.

Staraj się również organizować konkursy związane z hashtagowaniem zdjęć w Twojej restauracji! Gwarantujemy Ci, że zainteresowanie będzie duże, a atrakcyjna nagroda (np. w postaci darmowego obiadu lub romantycznej kolacji) pozwoli Ci poszerzyć bazę klientów.

No właśnie, hashtagi!

Hashtagi to obok zdjęć drugi najistotniejszy element. Nierzadko zastępują one opisy, nadając kontekst i sens treściom przedstawionym na obrazie. Jest to bardzo dobre narzędzie, dzięki któremu potencjalni klienci, po wpisaniu poszukiwanych fraz, trafią na Twój profil.

Dobry przykład otagowania zdjęcia

W tym miejscu znajdziesz listę hashtagów, które przydadzą się do promocji Twojej restauracji. 🙂

Jeżeli zaczniesz promować restaurację na Instagramie wykorzystując te informacje, to szybko zauważysz efekty!

Jednocześnie zachęcamy do zapoznania się z naszym artykułem o reklamowaniu restauracji w social mediach! Przedstawiliśmy tam pokrótce zalety wynikające z promocji na poszczególnych portalach. 🙂

Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.