Reklamowanie restauracji na Facebooku

Jeżeli założyłeś już fanpage’a swojej restauracji, to dzisiaj mamy dla Ciebie kolejną dawkę wiedzy – czas dowiedzieć się, jak reklamować restaurację na Facebooku! Mamy dla Ciebie opis narzędzi, jakimi dysponuje ten portal, a także w jaki sposób możesz je wykorzystać!

Narzędzia ułatwiające promocję.

Jak zapewne się domyślasz, Facebook oferuje bardzo wiele rozwiązań, jeśli chodzi o promowanie. Jest to kolejny powód, dla którego tak wiele firm decyduje się na działanie w tym miejscu. Wiele możliwości sprzyja pozyskiwaniu wielu klientów – zgodnie z zasadą „dla każdego coś miłego”. Poza tym, stosowanie kilku rodzajów reklam podnosi także prestiż restauracji, malując potencjalnemu klientowi obraz świetnego lokalu! Jak reklamować restaurację na Facebooku? Oto kilka porad.

No dobrze, więc jakie formy reklamy oferuje Facebook?

Najlepiej zacząć od page like. Na czym polega ta kampania? Krótko mówiąc pozwala ona na zdobycie pierwszych like’ów. Jeżeli założyliśmy fanpage naszej restauracji, to musimy dać o tym znać! Jest to nienachalna forma promocji, która pojawia się na tablicy użytkownika. Wygląda prawie jak post – prawie, ponieważ poza grafiką i krótkim opisem, zawiera przycisk polubienia.

Zdobywanie pierwszych like'ów
Na pewno na nią trafiłeś scrollując walla
Teraz możemy przejść dalej!

Najbardziej oczywistą i najpopularniejszą są posty z płatną promocją. Ich zaletą jest to, że wyglądają podobnie do postów znajomych, ukazujących się w feedzie każdego użytkownika. Sprawia to, że tego typu reklamy nie są zbyt natarczywe i nie wybijają nas z rytmu podczas przeglądania tablicy. Najlepiej, gdy ich treść traktuje o nowej potrawie w menu, zawiera pytanie skierowane do użytkowników portalu lub jakąś ciekawostkę związaną z daną kuchnią bądź daniem. Ważne jest także, aby zachęcać do udzielania się w komentarzach.

Potrafi zwiększać zasięgi
Z pewnością kiedyś się z nią spotkałeś

Dobry post potrafi generować bardzo wysokie zasięgi. Dobrze będzie zadbać o spójność, jeśli chodzi o wymiary grafik – polecamy także stosowanie charakterystycznej ramki.

Posty gotowe? W takim razie czas na kolejną formę reklamy!

Doskonałym sposobem na pozyskanie nowych fanów, jest organizowanie konkursów. Najlepiej mieć już jakąś małą bazę, aby mieć zapewnioną grupę uczestników (ale jeżeli dwie poprzednie formy dobrze przygotowałeś, to nie będzie z tym problemu). Pamiętaj jednak, że konkurs MUSI zawierać pewne elementy! Pierwszym z nich jest regulamin, oczywiście zgodny z regulaminem Facebooka. Musisz zawrzeć w nim takie informacje, jak dane spółki, termin rozpoczęcia i zakończenia akcji, określić jasno zasady, wskazać nagrody oraz sposób ich odbioru/dostarczenia. Ponadto zachęcamy do stworzenia ciekawej grafiki, która przyciągnie uwagę użytkowników, oraz treść nawiązująca do potrzeb gości Twojej restauracji.

Zwiększa zasięgi
Przyjemna grafika i emotikony to podstawa!
Może coś uzupełniającego? Porad marketingowych nigdy za wiele!

Z pewnością zauważyłeś, że Facebook już jakiś czas temu postawił na formę wideo – dlaczego by jej nie wykorzystać? Rzecz jasna Facebook na razie nie jest domyślną platformą do oglądania filmów, jednakże krótsze formy radzą sobie w tym miejscu bardzo dobrze – co nam szkodzi obejrzeć krótki film, podczas scrollowania naszego walla? No właśnie! Ta forma reklamy wygląda i działa podobnie do tej, którą na pewno znasz z wymienionego wcześniej Youtube’a, wyświetlając się przed właściwym materiałem i trwając kilka sekund.

wideo reklama restauracji
Występuje czasem jako osobny post 😉

To jeszcze nie koniec!

Ostatnią rzeczą, jaką warto jest organizować, są wydarzenia! Na pewno wiele razy klikałeś „wezmę udział”, gdy pojawiał się post z koncertem ulubionego artysty, wystawa lub premiera filmu. Możesz wykorzystać to narzędzie do swoich celów i zorganizować wydarzenie w swojej restauracji! Jakieś pomysły? Już się robi: jedzenie na czas, testowanie dań, spotkania amatorów kuchni włoskiej, warsztaty z krojenia lub gotowania – możliwości jest nieskończenie wiele!

promowanie restauracji facebook
Czasem dobrze łączyć świat wirtualny z rzeczywistością 😉
Jestem gotowy reklamować restaurację na Facebooku!

Jeżeli wykorzystasz podane przez nas sposoby, to z pewnością zauważysz zyski – nie tylko w postaci pieniędzy, ale również zaangażowania gości Twojej restauracji, pozytywnym feedbacku czy chociażby większą ilością like’ów. Pamiętaj! Każdy kolejny fan zwiększa Twój zasięg. 🙂

Jeżeli chcesz się dowiedzieć, jakie treści kierować do konkretnych grup docelowych, to zachęcamy do zapoznania się z tym tekstem. 🙂

Powodzenia! 👍

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.