Wiele firm korzysta z nowoczesnych narzędzi marketingu, a jednym z nich jest właśnie YouTube. Dzięki popularności tego portalu można odnieść naprawdę zadowalające efekty, dlaczego więc nie zamieścić tam reklamy restauracji?
Miliony użytkowników!
YouTube to domyślna platforma do oglądania filmów w internecie. Jak wspomina affmarketing, dziennie ogląda się ponad miliard godzin filmów! Reklama restauracji na YouTube powinna zawierać pewne elementy, aby była skuteczna. Z naszego artykułu dowiesz się, jakie formy reklamy oferuje ten serwis, a także dlaczego warto z nich korzystać
YouTube i reklamy
W naszym artykule na temat utworzenia fanpage’a restauracji na Facebooku wspomnieliśmy o tym, że w Polsce reklamy na tym portalu są powszechne dopiero od paru lat. Na YouTube reklamy zaczęły pojawiać się znacznie wcześniej, a jedną z jej najstarszych form są reklamy typu Overlay Ads (lub po prostu nakłądki reklamowe).

Oczywiście jest to tylko jedna z form reklamy dostępnych w tym serwisie. Dzięki ich wielu rodzajów łatwiej dotrzesz do szerszego grona odbiorców, bowiem niektóre z nich są wręcz niezauważalne i nieinwazyjne.
Rodzaje reklam
Poza wspomnianą reklamą nakłądkową, mamy jeszcze:
- reklamy displayowe – wyświetlają się po prawej stronie filmu, zaraz nad listą proponowanych filmów:

- reklamy wideo możliwe do pominięcia – kiedyś obecne wyłącznie na początku docelowego filmu, teraz także występujące w trakcie i na końcu. Widz może pominąć je po 5 sekundach:
Niezwykle częsty widok, prawda? (źródło: youtube) - reklamy wideo niemożliwe do pominięcia – bardzo podobne do poprzednich, jednakże trwające 6 lub 15 sekund:
Coraz częściej obecne - reklamy w przerywnikach – trwają do 6 sekund i są niemożliwe o pominięcia. Wyglądają tak samo, jak opisywane wcześniej. Reklamy możliwe do pominięcia i reklamy w przerywnikach mogą być wyświetlane jedna po drugiej.
- karty sponsorowane – pojawiają się po prawej stronie w odtwarzaczu. Prezentują produkty, o których wspominasz w filmie z nim powiązane. Są widoczne przez kilka sekund lub po kliknięciu w ikonkę w prawym górnym rogu odtwarzacza:

(źrodło: pclab.pl)
Reklama restauracji na YouTube – dlaczego warto?
Im więcej możliwości, tym lepiej!
Ilu użytkowników tyle preferencji. Najlepiej jest korzystać z różnych form, aby trafić do szerszej publiki. Reklamy wideo przed właściwym materiałem pozwolą zapoznać się z Twoją restauracją (dlatego dobrze jest przygotować ciekawą treść).
Przekrój wiekowy
Z YouTube korzystają ludzie w różnym wieku. W zależności od tego, dla jakiej grupy Twoja restauracja powstała, możesz stworzyć reklamę odpowiednią dla niej. Dzięki temu jej docelowi odbiorcy poczują się wyróżnieni.
Podstawy już znasz! Zapraszamy do śledzenia naszego bloga, aby dowiedzieć się więcej! 🙂