social media restauracja marketing

Nowoczesny człowiek korzysta z nowoczesnych narzędzi, a social media należą do nich bez dwóch zdań. Właśnie dlatego Twoja restauracja powinna się tam znaleźć.

Restauracja i social media?

Tak, da się to połączyć. Charakter obu tych miejsc jest do siebie bardzo podobny – ludzie się tam spotykają, rozmawiają ze sobą i dzielą opiniami. Czy Twoja restauracja i social media mają szansę się zaprzyjaźnić? Oczywiście, że tak!

Facebook

Kto nie ma konta na Facebooku, niech pierwszy rzuci kamieniem! Dziennie korzysta z niego aż 1,1 miliarda ludzi, więc powinno się z tego skorzystać!

W jaki sposób wykorzystać ten serwis do promowania restauracji? Biorąc pod uwagę jego charakter, powinieneś kierować treści zarówno do nowych klientów, jak i obecnych. Świetnie sprawdzą się konkursy angażujące zarówno stałych, jak i potencjalnych gości restauracji!

Nowi klienci z pewnością docenią posty, które zmotywują ich do działania. Grafika z dwoma potrawami i pytaniem „którą wolicie?” na pewno poskutkuje pozytywnym feedbackiem, a gdy poprosisz ludzi o głosowanie za pomocą reakcji, to będzie go jeszcze więcej!

Jako iż Facebook to portal do wchodzenia w interakcję z innymi ludźmi, to warto przedstawić fanom całą ekipą Twojej restauracji! Zbuduje to pewnego rodzaju więź, która w przyszłości zaowocuje obopólną lojalnością i zaufaniem. Nie wstydź się także wrzucać zdjęć z organizowanych w lokalu imprez – oczywiście za zgodą uczestników. 😉

YouTube

Domyślna i największa platforma do oglądania treści wideo także się przyda! Choć niektórzy nie uważają jej za stronę social media, to bardzo się mylą. Doskonale opisuje to Foster Web Marketing.

Oczywiście YouTube jest portalem społecznościowym, lecz nacisk na interakcję z innymi użytkownikami jest nieco mniejszy i bardziej bierny. Ludzie przychodzą tutaj głównie w celu oglądania śmiesznych filmików i teledysków. Jednakże nic nie stoi na przeszkodzie, żeby i tu zareklamować restaurację!

Reklamy przed właściwym filmem zwiększą popularność Twojej restauracji, jednakże ich konstrukcja i forma wymaga odpowiedniego podejścia. Pamiętaj, że kilkuminutową reklamą nie zachęcisz nikogo, kto przyszedł obejrzeć swojego ulubionego vlogera, dlatego postaw na krótszy format. Opis rodzajów reklam znajdziesz tu.

Główne reklamy możesz uzupełnić dodatkowymi, mniejszymi. Pojawiają się one obok odtwarzacza i nie są inwazyjne. Zbyt agresywna kampania może zostać odebrana jak atak, dlatego dobrze jest jej uniknąć. Stąd dowiesz się, w jaki sposób stworzyć skuteczną reklamę restauracji na YouTube. 🙂

Instagram

Jest to kolejny portal zrzeszający miliony użytkowników. Uważamy, że Twoja restauracja także może tu wiele zdziałać!

Serwis ten stawia na o wiele mniejsze treści, niż te obecne na Facebooku, jednocześnie będąc bardziej społecznościowym od YouTube. Warto skorzystać z narzędzi, jakie ten portal oferuje! #hasztagi to główny styl komunikacji, a dobrze wykorzystany wyodrębni Twoją restaurację spośród innych.

Użytkownicy dodają na swoje konta różne zdjęcia – od selfie po artystyczne krajobrazy. Jako restauracja postaw na czytelne i apetyczne zdjęcia dań, odpowiednio je opisując hashtagami – wybieraj te z największą popularnością.

Warto również wrzucać relacje związane z wydarzeniami w Twoim lokalu, przygotowywaniem posiłków lub zabawnymi sytuacjami z kuchni. 😉 Zobaczysz, że instagramowicze docenią Twoje zaangażowanie i odbiorą to jako chęć zbliżenia się do nich. Zyskana sympatia spowoduje wzrost popularności restauracji.

Jak widzisz, Twoja restauracja w social mediach może osiągnąć spory sukces!

Dzięki tym narzędziom zdobędziesz bardzo wielu nowych klientów, którzy prędzej czy później (a raczej to pierwsze) zagoszczą w Twoim lokalu! Podstawą jest odpowiednia komunikacja i zrozumienie zasad, którymi rządzą się poszczególne portale.

Restauracja i social media? Jak najbardziej!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.