Reklama restauracji na Youtube

Niedawno poznałeś formy promowania na YouTube. Dzisiaj nadszedł czas wybrać najlepsze z nich i stworzyć tak, aby były skuteczne! Reklama restauracji na YouTube nie musi być nudna!

Reklamy na YouTube – krótkie przypomnienie

Istnieje wiele rodzajów reklam, które wyświetlają się na YouTube. Niektóre z nich wyświetlają się bezpośrednio w odtwarzaczu, gdy inne pokazują się obok niego, np. nad listą proponowanych filmów (tutaj znajdziesz ich opisy). Reklama restauracji na YouTube musi mieć odpowiednią formę i treść, aby była skuteczna.

Jaka powinna być ich treść?

Na początku wybierz cel reklamy

Pierwszym krokiem będzie odpowiedzenie sobie na pytanie, co chcemy uzyskać dzięki naszej reklamie na YouTube? Celem takich działań może być pozyskanie nowych klientów lub kierowanie treści do obecnych. Treść reklamy powinna się różnić w zależności od celu.

Styl wypowiedzi i język

Jest to nie niezwykle ważna kwestia, gdyż pozwoli widzom identyfikować się z Twoją restauracją. Luźna forma wypowiedzi powinna być stosowana wtedy, gdy grupą docelową jest młodzież szkolna lub studenci, natomiast bardziej grzecznościowa, gdy zależy Ci na osobach dorosłych.

Jaki rodzaj reklamy wybrać?

Jest to niezwykle istotna kwestia!

Reklama restauracji na YouTube będzie skuteczna, jeżeli wybierzesz do tego odpowiedni jej rodzaj. Chcąc trafić do nowych widzów, unikaj długich form, gdyż z doświadczenia wiemy, że cieszą się one małą popularnością w takiej grupie docelowej.

Reklama dla nowych klientów

Pozyskać nowych klientów restauracji wykorzystując reklamę wideo postaw na tę bez możliwości pominięcia, trwającą do 6 sekund, ponieważ nie jest ona długa. Dzięki temu nie będzie irytująca, a jej krótkie hasło lepiej zapadnie w pamięci potencjalnego klienta, niż długa wypowiedź.

Reklama dla obecnych klientów

Klienci, którzy interesują się restauracjami lub znają Twój lokal, obejrzą dłuższy materiał promocyjny z większym zaangażowaniem. Tutaj postaw na swoją kreatywność, gdyż nietuzinkowe rozwiązania wzbudzą ciekawość potencjalnych klientów.

A co z danymi technicznymi?

W zależności od wybranej formy reklamy, należy zastosować odpowiednie wymiary podczas ich tworzenia. W przeciwnym wypadku będą wyglądać źle i odpychająco. Dokładne informacje znajdziesz pod tym linkiem.

Wybierz odpowiednią formę!

Forma reklamy, tak jak wspomnieliśmy wcześniej, powinna być dostosowana do grupy docelowej, ponieważ niewłaściwie dobrany język i styl wypowiedzi do obranej grupy docelowej może ją w pewien sposób urazić.

Restauracja bez podziału na wiek czy dresscode

Jeżeli chciałbyś, aby do Twojej restauracji przychodzili ludzie dorośli, lub w różnym wieku, powinieneś unikać kolokwializmów i zwrotów młodzieżowych. Postaw raczej na zwykły, prosty język i pozbądź się zbędnych skrótów myślowych. Nie unikaj humoru, po prostu utrzymaj go w dobrym guście.

Młodzież i studenci

Do młodzieży i studentów powinieneś podejść w zupełnie inny sposób. Tutaj warto odnieść się do memów, obecnie panującego rodzaju humoru czy aktywności, którym oddają się młodzi ludzie. Takie działanie wpłynie na ich wyobraźnię i sprawi, że zaczną wyobrażać sobie przebywanie w Twoim lokalu, a to już połowa sukcesu!

Wykwintna restauracja dla wyższych sfer

Chcesz aby do Twojego lokalu przychodzili mężczyźni w garniturach i kobiety w sukniach? Dostosuj do nich swoją komunikację! Postaw na elegancki język i styl wypowiedzi, a w formie wideo wybierz minimalizm (bądź przepych, w zależności od wystroju i profilu restauracji).

Warto się także wspomagać mniejszymi formami

Nic nie zaszkodzi, jeżeli poza formami wideo postawisz na mniejsze reklamy w obrębie YouTube. Takie działanie zwiększą Twój prestiż, przekonując niezdecydowanych do odwiedzenia Twojej restauracji. Koszty związane z reklamowaniem restauracji na YouTube nie są wysokie, więc naprawdę warto z nich korzystać.

restauracja reklama youtube
Reklamy główne z pomocniczymi dadzą najlepszy efekt!

Życzymy powodzenia! 🙂