Restauracja marketing facebook

Niegdyś mówiło się, że jeśli ktoś nie ma konta na Facebooku, to nie istnieje. Co prawda jeszcze nie możemy tego odnieść do restauracji i innych lokali gastronomicznych, ale gwarantujemy Ci, że te czasy z pewnością nadejdą. W zasadzie są tuż za rogiem. W takim razie, czy warto reklamować restaurację na Facebooku?

Owszem, warto. A oto kilka powodów.

Ogromna baza potencjalnych klientów

Warto reklamować restaurację na Facebooku przynajmniej z jednego powodu – miliony użytkowników. Można próbować reklamować się wyłącznie w Google, portalach z ogłoszeniami czy na allegro, lecz to właśnie Facebook pozostaje platformą z największą bazą kont.

Serwis ten zawiera wiele informacji, które potrafią codziennie przyciągać miliony ludzi z całego świata. Jest tam wszystko – od ogłoszeń po zdjęcia z wakacji czy posty znajomych. Z poziomu Facebooka można oglądać YouTube, bez konieczności otwierania go w innej karcie lub oknie.

Przekrój wieku.

Kolejną sprawą jest przekrój wieku. Na Facebooku swoje konta mają zarówno dzieci, jak i ludzie starsi, którym o wiele łatwiej jest znaleźć interesującą usługę (lub taką, która to zainteresowanie u nich wzbudzi) właśnie tam – nie potrzeba nigdzie klikać, wystarczy tam być, przy okazji pisząc z kolegami z klasy czy wnukami.

Omnicore rozpisał dokładne statystyki, także związane z reklamami. Znajdziesz je w tym miejscu. 🙂

Duży wybór narzędzi

Facebook daje sporo możliwości promowania swojej restauracji. Pozwalają one tworzyć treści dla obecnych fanów, jak i te mające ich bazę powiększyć. Są przy tym przejrzyste i łatwe w przygotowaniu – wystarczy kilka kliknięć, a o Twoim lokalu mogą dowiedzieć się tysiące głodnych ludzi. 😉

Ich wygląd kojarzy się z postami znajomych, a treść jest krótka i konkretna, więc z pewnością nie umknie żadnemu użytkownikowi, który na nią wpadnie.

Facebook jest dostępny zawsze i wszędzie

W czasach pozbawionych Internetu, restauracjom musiały wystarczyć reklamy na tablicach, ścianach budynków czy bokach samochodów i pojazdów komunikacji miejskiej. Oczywiście w swoim czasie działały one bardzo dobrze, lecz dziś odchodzą trochę do lamusa.

Wynika to z tego, że często, gdy jesteśmy „na mieście”, to coś załatwiamy. Ciężko nam zwrócić uwagę na plakaty reklamowe, przez co wiele może nas ominąć. Dzięki ogólnodostępnemu Facebookowi jesteśmy w stanie zapoznać się z reklamami bez pośpiechu, gdyż najczęściej korzystamy z niego, gdy mamy wolną chwilę.

Ale ja się nie znam na marketingu!

To nic nie szkodzi. 😉

Nie potrzebujesz specjalistycznej wiedzy zdobytej na studiach, aby tworzyć skuteczne reklamy. Wystarczy znajomość tego, co oferuje Facebook! Z jego usług korzystają miliony firm, czemu do nich nie dołączysz? 😉

Swoje zęby zjadło w tym miejscu wielu marketingowców, których wiedza jest niezwykle ogromna i przydatna. To właśnie dzięki niemu zdobyli doświadczenie i umiejętności, pozwalające im generować dla swoich pracodawców bardzo duży przychód.

Zapraszamy do zapoznania się z artykułem o tworzeniu fanpage’a! Dzięki niemu dowiesz się, w jaki sposób zbudować kompletną, pełną najistotniejszych informacji stronę na Facebooku!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.