Każdy z nas lubi od czasu do czasu wybrać się na filiżankę aromatycznej kawy i słodki deser w gronie najbliższych przyjaciół, rodziny czy znajomych. Do niedawna Polacy preferowali zaprosić bliskich do domu, współcześnie jednak kawiarnie zyskują na znaczeniu – zarówno w dużych, jak i w małych miastach. Co zrobić, aby to w Twoim lokalu ludzie umawiali się na wspólną pogawędkę przy kawie czy herbacie?

  1. Przytulny wystrój, atrakcyjny wygląd i miła atmosfera

Nie od dziś wiadomo, że lepiej czujemy się w miejscach urządzonych ze smakiem, bez krzykliwych kolorów czy natłoku dodatków i ozdób. Wizerunek kawiarni spójny z jej wyglądem wzbudzi w odwiedzających pozytywne emocje, takie jak poczucie bezpieczeństwa, komfortowej atmosfery i relaksu. To oznacza dwojaką korzyść: po pierwsze – taka osoba zechce tutaj wrócić, by znów poczuć się rozpieszczona; po drugie – zadowoleni goście zaproszą swoich znajomych, opowiedzą im o tym miejscu, co z kolei skłoni inne, nowe osoby do zapoznania się z Twoim lokalem. Atrakcyjny wygląd nie tylko będzie silnym atutem i wizytówką: taka zmiana wpłynie korzystnie na Ciebie i na pracowników, bowiem każdemu przyjemniej się pracuje w klimatycznym miejscu.

  1. Ustal swoją filozofię i nie bój się jej manifestować

Społeczeństwo nieustannie poszukuje miejsc, z którymi może się utożsamiać oraz w których zostanie przyjęty niczym do drugiej rodziny. Stowarzyszenia pozarządowe, kluby członkowskie, grupy aktywistyczne – wszystko to jednoczy ludzi i zachęca do wspólnego przebywania. Ustalenie filozofii i stworzenie “DNA firmy” pozwoli Ci stworzyć coś więcej niż tylko lokal usługowy. Zyskasz dzięki temu własny organizm, który stanie się żywym miejscem spotkań, rozwoju umysłowego i swoistą “świątynią” społeczności. Stwórz taką ostoję dla grupy, z którą łatwo będzie Ci się zidentyfikować: może to być społeczność LGBT, środowisko katolickie, grono młodych mam czy sfera początkujących przedsiębiorców. Zobaczysz, że zyskasz coś więcej niż tylko grono stałych klientów.

  1. Daj się znaleźć w sieci – zaznacz swoją obecność w Internecie

Lokal usługowy, a tym bardziej kawiarnia, która jest nieobecna w Internecie, z góry skazana jest na niepowodzenie. Turyści nie wezmą Cię pod uwagę przy planowaniu postoju podczas zwiedzania, a lokalni goście mogą mieć problem ze znalezieniem Twojego lokalu. Zaakcentuj swoją obecność przez stronę internetową, a dodatkowo “przybij pinezkę” na e-mapie w tym miejscu, gdzie znajduje się Twoja kawiarnia. Zachęcaj odwiedzających do zostawiania opinii i oceniania lokalu – duża ilość recenzji i wysoka średnia ocen niejednokrotnie zadziała jak magnes na nowych gości. Pamiętaj, by stale aktualizować dane i informacje, takie jak godziny otwarcia kawiarni czy organizowane promocje.

  1. Bądź aktywny w mediach społecznościowych

Część z Was mogłaby pomyśleć, że aktywność w social mediach to praktycznie to samo, co zaznaczenie obecności w Internecie. Nic bardziej mylnego – media społecznościowe wymagają zupełnie innego postępowania niż Google Maps czy Panorama Firm. Przede wszystkim: całość Twoich “socjalek” musi tworzyć spójną całość przekazującą jednolity i zrozumiały komunikat. Istotne jest również regularne dodawanie postów, które zarówno będą informować o nowościach, jak i podtrzymywać dobre relacje z obserwującymi. Częste publikowanie dodatkowo służy zwiększeniu ruchu na fanpage’u, co bezpośrednio wpłynie na rozpoznawalność i popularność kawiarni. Nie zaniedbuj osób, które zadają Ci pytania – sprawne i uprzejme odpowiedzi mogą zachęcić pytającego do odwiedzin w Twoim lokalu.

  1. Zaangażuj się w eventy oraz życie lokalnej społeczności

Wiecie już, że kawiarnia jest miejscem spotkań wśród rodziny, przyjaciół czy znajomych z pracy. Najczęściej odwiedzą Was osoby, które mieszkają w bezpośrednim sąsiedztwie, dlatego istotne jest pokazanie, jak ważne dla kawiarni są relacje z najbliższym otoczeniem. Pokaż, że sukcesy i święta gości są Twoimi powodami do radości, bolączki gości są również przykrością dla Ciebie. Dzięki temu łatwiej będzie innym utożsamić się z Twoją marką, a Twoja kawiarnia zostanie przyjęta do grona “swoich”. Aktywizuj mieszkańców: zorganizuj warsztaty dla miłośników kawy, pokazy z profesjonalnym baristą czy degustację nowo otrzymanych, nietypowych mieszanek. Dobrze widziany będzie również wolontariat lub wsparcie potrzebujących poprzez np. odprowadzenie części przychodu na cele charytatywne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.