Każdy z nas lubi od czasu do czasu wybrać się na filiżankę aromatycznej kawy i słodki deser w gronie najbliższych przyjaciół, rodziny czy znajomych. Do niedawna Polacy preferowali zaprosić bliskich do domu, współcześnie jednak kawiarnie zyskują na znaczeniu – zarówno w dużych, jak i w małych miastach. Co zrobić, aby to w Twoim lokalu ludzie umawiali się na wspólną pogawędkę przy kawie czy herbacie?

  1. Przytulny wystrój, atrakcyjny wygląd i miła atmosfera

Nie od dziś wiadomo, że lepiej czujemy się w miejscach urządzonych ze smakiem, bez krzykliwych kolorów czy natłoku dodatków i ozdób. Wizerunek kawiarni spójny z jej wyglądem wzbudzi w odwiedzających pozytywne emocje, takie jak poczucie bezpieczeństwa, komfortowej atmosfery i relaksu. To oznacza dwojaką korzyść: po pierwsze – taka osoba zechce tutaj wrócić, by znów poczuć się rozpieszczona; po drugie – zadowoleni goście zaproszą swoich znajomych, opowiedzą im o tym miejscu, co z kolei skłoni inne, nowe osoby do zapoznania się z Twoim lokalem. Atrakcyjny wygląd nie tylko będzie silnym atutem i wizytówką: taka zmiana wpłynie korzystnie na Ciebie i na pracowników, bowiem każdemu przyjemniej się pracuje w klimatycznym miejscu.

  1. Ustal swoją filozofię i nie bój się jej manifestować

Społeczeństwo nieustannie poszukuje miejsc, z którymi może się utożsamiać oraz w których zostanie przyjęty niczym do drugiej rodziny. Stowarzyszenia pozarządowe, kluby członkowskie, grupy aktywistyczne – wszystko to jednoczy ludzi i zachęca do wspólnego przebywania. Ustalenie filozofii i stworzenie “DNA firmy” pozwoli Ci stworzyć coś więcej niż tylko lokal usługowy. Zyskasz dzięki temu własny organizm, który stanie się żywym miejscem spotkań, rozwoju umysłowego i swoistą “świątynią” społeczności. Stwórz taką ostoję dla grupy, z którą łatwo będzie Ci się zidentyfikować: może to być społeczność LGBT, środowisko katolickie, grono młodych mam czy sfera początkujących przedsiębiorców. Zobaczysz, że zyskasz coś więcej niż tylko grono stałych klientów.

  1. Daj się znaleźć w sieci – zaznacz swoją obecność w Internecie

Lokal usługowy, a tym bardziej kawiarnia, która jest nieobecna w Internecie, z góry skazana jest na niepowodzenie. Turyści nie wezmą Cię pod uwagę przy planowaniu postoju podczas zwiedzania, a lokalni goście mogą mieć problem ze znalezieniem Twojego lokalu. Zaakcentuj swoją obecność przez stronę internetową, a dodatkowo “przybij pinezkę” na e-mapie w tym miejscu, gdzie znajduje się Twoja kawiarnia. Zachęcaj odwiedzających do zostawiania opinii i oceniania lokalu – duża ilość recenzji i wysoka średnia ocen niejednokrotnie zadziała jak magnes na nowych gości. Pamiętaj, by stale aktualizować dane i informacje, takie jak godziny otwarcia kawiarni czy organizowane promocje.

  1. Bądź aktywny w mediach społecznościowych

Część z Was mogłaby pomyśleć, że aktywność w social mediach to praktycznie to samo, co zaznaczenie obecności w Internecie. Nic bardziej mylnego – media społecznościowe wymagają zupełnie innego postępowania niż Google Maps czy Panorama Firm. Przede wszystkim: całość Twoich “socjalek” musi tworzyć spójną całość przekazującą jednolity i zrozumiały komunikat. Istotne jest również regularne dodawanie postów, które zarówno będą informować o nowościach, jak i podtrzymywać dobre relacje z obserwującymi. Częste publikowanie dodatkowo służy zwiększeniu ruchu na fanpage’u, co bezpośrednio wpłynie na rozpoznawalność i popularność kawiarni. Nie zaniedbuj osób, które zadają Ci pytania – sprawne i uprzejme odpowiedzi mogą zachęcić pytającego do odwiedzin w Twoim lokalu.

  1. Zaangażuj się w eventy oraz życie lokalnej społeczności

Wiecie już, że kawiarnia jest miejscem spotkań wśród rodziny, przyjaciół czy znajomych z pracy. Najczęściej odwiedzą Was osoby, które mieszkają w bezpośrednim sąsiedztwie, dlatego istotne jest pokazanie, jak ważne dla kawiarni są relacje z najbliższym otoczeniem. Pokaż, że sukcesy i święta gości są Twoimi powodami do radości, bolączki gości są również przykrością dla Ciebie. Dzięki temu łatwiej będzie innym utożsamić się z Twoją marką, a Twoja kawiarnia zostanie przyjęta do grona “swoich”. Aktywizuj mieszkańców: zorganizuj warsztaty dla miłośników kawy, pokazy z profesjonalnym baristą czy degustację nowo otrzymanych, nietypowych mieszanek. Dobrze widziany będzie również wolontariat lub wsparcie potrzebujących poprzez np. odprowadzenie części przychodu na cele charytatywne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.