Glovo to najmłodszy ze start-upów, który pojawia się w naszym zestawieniu aplikacji dedykowanych dostawie produktów spożywczych. Założony w 2015 roku niespełna 4 lata później obsługiwał 20 rynków, wliczając w to kraje śródziemnomorskie, Wybrzeże Kości Słoniowej, Dominikanę oraz – co dla Was istotne – Polskę. Na polskim rynku znajduje się stosunkowo od niedawna – nie dalej niż rok temu można było zobaczyć pierwsze żółto-turkusowe torby kurierów. Pomimo początkowej anonimowości, pandemia koronawirusa niejako wypromowała Glovo, dzięki czemu każdy z nas mógł stać się gościem restauracji bez wychodzenia z domu.

 

Kto może zostać dodany do Glovo?

 

Hiszpański start-up oferuje zdecydowanie największe możliwości nie tylko restauracjom, ale też sklepom, piekarniom czy cukierniom: jeżeli nie zostaliście przyjęci przez Uber Eats, Wolt czy pyszne.pl, z pewnością uda się to z Glovo. Głównym przeznaczeniem aplikacji jest dostawa zakupów – w tym także posiłków z restauracji – toteż liberalność tego pojęcia pozwala na współpracę z niemal każdą działalnością o profilu gastronomicznym. Wystarczy więc, że zadeklarujesz chęć wspólnego działania, wypełnisz krótką ankietę, a osoby kompetentne do kontaktu w imieniu Glovo oddzwonią lub napiszą maila do Ciebie z propozycją współpracy. 

 

Warto zauważyć, że sama firma promuje się jako “wsparcie logistyczne i dostawcze do klientów”, co ma niebagatelne znaczenie dla restauracji bez wyrobionej siatki dostaw. Ci z Was, którzy jeszcze nie mają własnej opcji dowożenia jedzenia, nie muszą ponosić kosztów zakupu pojazdu i zatrudnienia dostawcy – pomocna okaże się współpraca z Glovo, która ma własne pojazdy i własnych pracowników. Ponadto, aplikacja ubezpiecza transportowany towar na kwotę do 2000 Euro; jeżeli więc w wyniku dostawy przewożone danie zostanie zniszczone, to Glovo będzie pokrywać koszty i zwracać pieniądze klientowi, nie Ty.

 

Co należy zrobić, by restauracja została dodana do Glovo?

 

Tak jak w przypadku innych lokali gastronomicznych, tak i tu kluczowe będzie wypełnienie ankiety rekrutacyjnej, która znajduje się na stronie Glovo. Aby do niej dotrzeć, należy wejść na stronę główną przedsiębiorstwa i na samym dole, w grupie zakładek “Dołącz do nas” wybrać “Punkty partnerskie”. Następnie ukaże się Wam ankieta – wypełniacie ją swoim imieniem i nazwiskiem, adresem e-mail, telefonem kontaktowym oraz danymi firmowymi: nazwą firmy, miastem i kodem pocztowym lokalu oraz typem firmy. Wśród typów firmy mamy do wyboru cztery działalności: restauracje (dla klasycznie rozumianych działalności gastronomicznych), sklepy (zarówno dla osiedlowych sklepów spożywczych, jak i marketów), apteki oraz “inne działalności”. Po wypełnieniu poniższej ankiety w ciągu kilku dni roboczych oddzwoni do nas przedstawiciel Glovo i zaproponuje model współpracy. Jak sami właściciele Glovo przyznają, “Uberyzacja” sieci gastronomicznej ma dla nich nieco inny wymiar i chcą oni wpływać na lifestyle zarówno klientów, jak i restauratorów – dzięki czemu odległość między nimi nie będzie już przeszkodą do wzajemnego poznania. Jeśli więc zależy Ci na zwiększeniu zasięgów Twojej restauracji, poszerzenia obszaru działalności oraz wzroście rozpoznawalności – Glovo pomoże Ci w realizacji tych celów.

 

Jakie są koszty współpracy z Glovo?

 

Aplikacja dość enigmatycznie traktuje to zagadnienie, nie podając nawet, co może wpłynąć na wzrost lub spadek kosztów. Jak możecie przypuszczać, kluczową rolę odegra usytuowanie Waszej restauracji względem miasta oraz sam profil prowadzonej działalności gastronomicznej. Wiadomo jest jednak, że opłatą za dostawę obciążony będzie zamawiający, czyli osoba, która chce skorzystać z oferty Waszego lokalu. Aby poznać szczegółową wycenę, jak i warunki współpracy, konieczne będzie wysłanie zapytania lub ankiety kwalifikacyjnej – pamiętajcie jednak, że aplikacje te są elastyczne w zakresie negocjacji: jeżeli, przykładowo, deklarujecie wyłączność dla Glovo, możecie liczyć na stosowny rabat lub obniżkę prowizji od zamówień.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.