Wiele lokali gastronomicznych, od lokalnych bistro z domowymi wypiekami przez pizzerie, aż po sushi bary czy burgerownie, poszukuje sposobów na promocję restauracji i generowanie dodatkowych zamówień. Jedną z takich opcji jest dodanie swojego lokalu do pyszne.pl – agregatora, który prezentuje okoliczne gastro-działalności osobie poszukującej jedzenia z dostawą. Jak to zrobić? Jakie są wymagania i opłaty portalu pyszne.pl?

 

Kto może zostać dodany do pyszne.pl?

 

Przed przystąpieniem do procesu rekrutacyjnego musicie sprawdzić, czy spełniacie kilka warunków stawianych przez pyszne.pl. Nie są one wygórowane, jednak część działalności może spotkać się z decyzją odmowną w przypadku niedopasowania do profilu agregatora. Aby dołączyć do pyszne.pl, należy:

  • Prowadzić działalność gospodarczą oferującą świeżo przyrządzone posiłki, desery, lody i napoje – miejsca oferujące wyłącznie używki koncesjonowane (np. papierosy, alkohol), dania mrożone, posiłki do mikrofali, gotowe słodycze, chipsy, paluszki i inne słone przekąski nie zostaną włączone do domeny;
  • Posiadać lokal użytkowy, w którym możliwe jest odebranie dostawy – działalności usytuowane w lokalach nietypowych, o utrudnionym dostępie (np. schroniska górskie), jak również brak takowego lokalu nie będą mogły zostać umieszczone na stronie pyszne.pl;
  • Oferować dostawę swoich dań w ciągu maksymalnie 60 minut od złożenia zamówienia – lokale, które tego wymogu nie spełniają ze względu na stopień skomplikowania potrawy lub naturę działalności (np. catering), nie zostaną przyjęte do obsługi przez agregator;
  • Prowadzić działalność w trybie ciągłym z opcjonalnym wyłączeniem świąt i weekendów – lokale otwarte sezonowo, działalności zawieszone bądź też otwierające się wyłącznie w wybrane dni tygodnia nie spełnią tego wymogu;

 

Co należy zrobić, by restauracja została dodana do pyszne.pl?

 

Jeśli jesteście pewni, że Wasza restauracja wpisuje się w profil akceptowalny przez pyszne.pl, możecie przystąpić do wypełnienia karty restauracji. Robicie to poprzez stronę internetową – na dole witryny wyszukujecie zakładkę “Dodaj nową restaurację”, po czym Waszym oczom ukażą się rubryki do uzupełnienia. Podajecie tam swoje imię i adres e-mail oraz udostępniacie szczegóły związane z Waszą działalnością: nazwa restauracji oraz siedziba prowadzonej działalności (miasto, ulica, kod pocztowy, telefon kontaktowy). Opcjonalnie możecie pokusić się o kilka zdań w polu “uwagi”, jednak uzupełnienie tego pola nie będzie wymagane przez stronę. Po wykonaniu tego zadania oczekujecie na kontakt ze strony przedstawiciela pyszne.pl – może on dopytać o szczegóły w celu ostatecznego potwierdzenia dodania restauracji lub po prostu poinformować o zakwalifikowaniu w poczet pyszne.pl. Gdy to się stanie, będziecie musieli udostępnić menu lokalu wraz z cenami – i gotowe! Warto wspomnieć, iż pyszne.pl wymaga w swojej umowie, by opłaty wyświetlane na stronie były identyczne z tymi, które widnieją w siedzibie działalności: w ten sposób właściciele strony przeciwdziałają nieuczciwym praktykom faworyzacji klienta stacjonarnego nad klientem oczekującym na dowóz.

 

Jakie są koszty współpracy z pyszne.pl?

 

Współpraca z serwisem jest odpłatna, a stawka za udostępnienie Waszej restauracji wyrażona jest w wartości procentowej danego zamówienia wraz z dostawą. Pyszne.pl nalicza 13% plus podatek VAT od całego rachunku, który pokrywa właściciel lokalu. Jeśli więc gość złoży zamówienie na pizzę, która kosztuje 26,50 złotych, doliczycie koszt dostawy w wysokości 3,50 złotych, to 13% z VAT pobrane będzie od stawki 30 złotych. Daje to prowizję w wysokości około 4,80 złotych, którą zatrzyma dla siebie pyszne.pl – Wy, oprócz pokrycia honorarium strony, musicie ponieść koszt dostawy oraz opłacić pracownika rozwożącego jedzenie. Z jednej strony nie jest to wygórowany koszt za dotarcie do rzeszy nowych klientów i promocję lokalu, z drugiej – prowizja to wciąż prowizja, której nie ma przy osobistej wizycie gościa w restauracji. Niemniej jednak, wielu właścicieli restauracji chwali sobie współpracę z pyszne.pl obserwując wzrost obrotów i zwiększenie rozpoznawalności marki, szczególnie w sieci.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.