Jeszcze 5 lat temu Wolt był fińskim start-upem, który stawiał drobne, lecz pewne kroki w branży dostawców jedzenia i wsparcia restauracji. Dziś obecna jest w ponad 20 krajach Europy Środkowej i Wschodniej – od Skandynawii przez Bałkany aż po Maltę i Azerbejdżan. Współpracę w Wolt mogą również podjąć polscy restauratorzy, dodając swój lokal do aplikacji i ciesząc się dostawą zamówień bezpośrednio do domu klientów. Jak to zrobić i kto może zostać zakwalifikowany do współpracy z Wolt?

Kto może zostać dodany do Wolt?

Polityka aplikacji jest stosunkowo liberalna jeżeli chodzi o współpracę z firmami: do programu może przystąpić każda działalność, która zajmuje się serwowaniem jedzenia przygotowywanego na bieżąco. “Na bieżąco” oznacza, że od momentu opłacenia zamówienia do zapakowania potrawy i odebrania przez kuriera minie nie więcej niż 30 minut, co pozwoli gościom cieszyć się Twoimi specjałami w maksymalnie 45 minut. Nie mogą to więc być sklepy spożywcze sprzedające mrożonki lub dania instant, nie sprawdzą się również stoiska z pojedynczymi produktami (np. watą cukrową, popcornem, kawą czy hot-dogami). Drink bary, puby z piwem i orzeszkami lub multitapy też nie wpisują się w pożądany target restauracji, więc i one nie zostaną zakwalifikowane do programu współpracy. Przed ostateczną decyzją konieczna jednak będzie weryfikacja, która odbywa się na podstawie przesłanego zgłoszenia, o którym więcej przeczytacie w następnym akapicie. Wytyczne co do usytuowania lokalu, rodzaju serwowanych dań, typu kuchni czy godzin otwarcia są niejawne, toteż możecie przypuszczać, że zgłoszenia rozpatrywane i oceniane są indywidualnie. 

Co należy zrobić, by dodać restaurację do Wolt?

Procedura aplikowania do współpracy z Wolt jest bardzo prosta i stosunkowo szybka – wystarczy wypełnić ankietę składającą się z pięciu rubryk. Formularz aplikacyjny dostępny jest po wejściu w zakładkę “Wolt dla Restauracji”, wybraniu swojego kraju działalności (w tym przypadku oczywiście będzie to Polska), a następnie kliknięciu przycisku “Aplikuj teraz”. Gdy to zrobicie, Waszym oczom ukażą się rubryki do uzupełnienia: imię i nazwisko, numer telefonu do kontaktu, adres e-mail, nazwa restauracji i adres lokalu (kod pocztowy, miasto, ulica i numer budynku). Po wypełnieniu takiego kwestionariusza wyświetli się Wam informacja, że w ciągu maksymalnie tygodnia skontaktuje się z Wami osoba kompetentna do weryfikacji restauracji. Podczas rozmowy zapytać ona może o detale, takie jak na przykład numer piętra, na którym znajduje się Wasza restauracja. Jeśli wszystko odbędzie się bez większych przeszkód, następnym krokiem będzie formalizacja współpracy i udostępnienie Wam Wolt Merchant – bezpłatnej aplikacji do zarządzania zamówieniami. 

Jakie są koszty współpracy z Wolt?

Jak deklaruje już na wstępie właściciel firmy – to jedynie kwestia prowizji. Podpięcie do programu jest bezpłatne, a koszt dostawy (czyli tak naprawdę pośrednictwa między restauracją a klientem) przeniesiony jest na zamawiającego. “Zarabiamy wtedy, kiedy Ty zarabiasz” – kierując się tym mottem, Wolt pobiera prowizję od opłaconych przez klienta zamówień. Stawki prowizji – w zależności od lokalizacji, miasta czy siedziby lokalu – ustalane są indywidualne, nie stosuje się jednakowej prowizji do każdego lokalu. Opłata za dostarczenie zamówienia zaś jest stała i zależy ona od odległości lokalu od miejsca docelowego:

  • Do 1500 metrów od restauracji: 6,99 złotych
  • Od 1500 do 2000 metrów: 7,99 złotych
  • Od 2000 do 2500 metrów: 9,99 złotych
  • Od 2500 do 3000 metrów: 11,99 złotych
  • Od 3000 do 3500 metrów: 13,99 złotych

Powyżej 3,5 kilometra od restauracji dostawy nie będą świadczone, niemniej jednak ta kwestia, jak i opłacenie dostawy pozostaje kwestią naszych zamawiających. Trzeba przyznać, że jest to jedna z niewielu form współpracy, która bardziej dba o kieszeń restauratora, aniżeli o zamawiającego jedzenie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.