fanpage marketing restauracyjny

Dzisiaj dowiesz się, jak założyć fanpage restauracji na Facebooku, aby był efektywny.

Miliony użytkowników (czyli potencjalnych klientów)

Facebook jest najpopularniejszym portalem społecznościowym na całym świecie i zrzesza aż 1,55 miliarda aktywnych kont. Dziennie korzysta z niego aż około 1,1 miliarda ludzi – ta liczba mówi sama za siebie, prawda? Biorąc pod uwagę ten fakt nietrudno wywnioskować, że Facebook stanowi idealne miejsce dla każdego przedsiębiorcy.

facebook użytkownicy
Popularność Facebooka miażdży konkurencję ponad dwukrotnie. (https://socialmedia.pl/facebook-interesujace-fakty/)
Reklamy, reklamy, reklamy…

Reklamy nie były obecne na tym portalu od zawsze, jednakże w Polsce w ciągu dwóch ostatnich lat sytuacja ta zmieniła się diametralnie. Każda większa firma posiada swojego fanpage’a, na którym prowadzą komunikację ze swoimi fanami. Jakie są tego korzyści?

Przede wszystkim bliskość. Ludzie, którzy mają możliwość dowiedzenia się czegoś „bezpośrednio” od swojej ulubionej marki, bądź pośmiać się z wrzucanych przez nią obrazków, buduje poczucie bezpieczeństwa i lojalności względem konsumentów.

…nie tylko wizualne

Aktualnie na Facebook’u, poza fanpage’ami, można spotkać reklamy audiowizualne w postaci krótkich filmów lub postów sponsorowanych. Przyczyną tego stanu rzeczy jest dostrzeżenie potencjału drzemiącego w tym portalu i jego użytkownikach, którzy codziennie go zasilają. Co kilka postów naszych znajomych możemy trafić na reklamę popularnego napoju lub sieci fast foodów. Dlaczego by nie zacząć robić tego, co oni?

Ok, ale jak założyć fanpage restauracji, żeby osiągnąć podobne efekty?

Przede wszystkim nasza restauracja musi w ogóle go mieć. Zastanówmy się nad jego nazwą.
Wydaje się to być błahostką, ale ilość fanpage’y z nieprawidłową nazwą jest wręcz zatrważająca. Czego unikać? Z pewnością długich nazw. Niektóre firmy dodają nazwy ulic, kody pocztowe, a równie często zdarzają się takie, których nazwa strony zupełnie odbiega od nazwy restauracji!
fanpage restauracji na Facebooku
Ten fanpage i tak jeden z lżejszych przypadków…
Nazwa już jest, co dalej?

W tym momencie będziesz musiał także wybrać kategorie! Zachęcamy do wpisywania haseł kluczy, takich jak „restauracja”, „gastronomia” oraz pojęć charakterystycznych dla danej kuchni. Warto dobrze opisać swoją stronę kategoriami – dzięki temu reklamy będą o wiele skuteczniejsze.

fanpage restauracyjny
O ile jest taka możliwość, najlepiej jest ją doprecyzować
Teraz będzie trochę pisania…

Kolejną sprawą są tak zwane „firmy widmo”. Co sprawi, że nasza strona się do tej grupy zaliczy? Brak danych na temat działalności w zakładce „informacje”. Jest cała masa stron, których podstawowe informacje nie są dostępne z poziomu Facebooka. Nie dość, że wygląda to nieprofesjonalnie, to uniemożliwia pozyskanie klientów za pośrednictwem tego portalu. Najprościej rzecz ujmując – co można wypełnić, to powinno się wypełnić. Im więcej tym lepiej i bardziej profesjonalnie. Dobrze jest również zamieścić menu!

fanpage gastronomia
Dobrze wypełnione „informacje” to oznaka profesjonalizmu

I teraz ciekawostka! Fanpage, który świeci pustkami w wymienionych wyżej rubrykach, może zostać uznany za …nieprawdziwy! Algorytmy Facebooka nie zidentyfikują go z poważną, funkcjonującą firmą, przez co cofną jego publikacje, w efekcie czego strony nie uda się znaleźć w wyszukiwarce portalu.

restauraja facebook
Raczej słaby widok, jak na restaurację z prawdziwego zdarzenia, prawda?

Zakładki wypełnione. Co dalej z fanpage’em?

Teraz należy skupić się na wizualnym aspekcie naszej strony!

W awatarze najlepiej zawrzeć oficjalne logo firmy, a w razie czego sporządzić nowe, atrakcyjne. Żadna rozpikselowana grafika nie przykuje uwagi potencjalnego klienta, a wręcz odtrąci go swoją brzydotą i nieczytelnością. Przygotowując obraz należy tworzyć go w wymiarach 960 x 960 px lub 700 x 700 px, aby prawidłowo wyświetlał się na każdym urządzeniu – od komputera po smartfona.

Nie samym awatarem stoi profesjonalny fanpage!

Zdjęcie w tle musi być czytelne, a jego wymiary powinny wynosić 1920 x 730 pikseli, jednakże tutaj zastanów się także nad jego treścią. Obok awatara to druga rzecz, która jako pierwsza wyświetla się na ekranie, dlatego powinna zawierać krótkie informacje na temat działalności.

W ten sposób każdy, kto trafi na stronę, będzie wiedział czego się spodziewać! Najlepiej gdy tłem dla tych informacji będą jakieś potrawy! Ważne jest jednak, żeby były to zdjęcia rzeczywistych dań z Twojego menu, a nie z banków darmowych zdjęć, co niestety dużo firm robi.

Więcej informacji na temat wymiarów grafik do poszczególnych postów znajdziesz tutaj. 🙂

Na sam koniec, po uzyskaniu minimum 25 like’ów strony, należy zmienić jej URL, aby zamiast przypadkowych znaków znalazła się w nim nazwa fanpage’a.

facebook marketing restauracyjny
Tak to powinno wyglądać

Jak wyróżnić post z naszej stronie w feedzie, gdzie może zginąć w gąszczu zwykłych postów znajomych? Zastosować ramkę do zdjęć! Dzięki niej posty Twojej firmy zawsze będą się wyróżniały na tablicy, a jej unikalny wygląd od razu skojarzy się użytkownikom z Twoją restauracją. 🙂

Oczywiście wszystkie grafiki do Twoich postów powinny mieć te same wymiary. Na Facebooku najlepiej wyglądają posty ze zdjęciami o wymiarach 940 x 788 pikseli lub 1080 x 1080 – dzięki nim możesz być pewien, że cały posty będzie wyglądał zgrabnie, niezależnie od urządzenia, na jakim będzie wyświetlany.

Facebook marketing
Ramka wyróżnia wpis w feedzie, dlatego powinna być na każdym zdjęciu

Jako pierwsze zdjęcie proponujemy kartę menu – dzięki temu potencjalny klient Twojego lokalu znajdzie wszystko w jednym miejscu, co z pewnością doceni. 😉

Więcej na temat skutecznego marketingu na Facebooku przeczytasz w tym miejscu. 🙂

Na koniec uwaga ogólna, przyszli marketingowcy!

Facebook przetwarza każde dodane zdjęcie po swojemu, dlatego powinieneś stosować bezstratny format .png oraz unikać koloru czerwonego, który się pikseluje. Najlepiej wypadają chłodne barwy. 😉

Już wiesz jak założyć fanpage restauracji? W takim razie życzymy podbicia Facebooka!